e-book
De winst van de lezer

De winst van de lezer - Pierre Delsaerdt

Pierre Delsaerdt | 2011 | E-book | Nederlands
Leverbaar

Let op Het is technisch niet mogelijk om een e-book te retourneren. Om die reden kunnen wij geen geld retour geven, tenzij het bestand aantoonbaar beschadigd is.

€ 27,05

Beschrijving

Hoe vindt een boek zijn weg naar de lezer? Achter deze eenvoudige vraag schuilt een complex samenspel van actoren en factoren. Ze maken van het boekenvak een boeiende, maar ook uitdagende sector, op het raakvlak van cultuur en economie. Wat betekent het om als auteur actief te zijn, en hoe wordt die activiteit mee bepaald door het auteursrecht? Wat doen uitgevers precies, en waarin verschilt de educatieve van de algemene uitgeverij? Welke meerwaarde bieden boekhandels vandaag? Hoe kunnen ze zich blijvend positioneren als onmisbare partners om het lezende publiek te bereiken? En wat valt er te zeggen over de toekomst van het boek? Volstaat het om nieuwe businessmodellen te ontwikkelen voor digitale producten, of moet deze economische en technologische benadering gepaard gaan met een bezinning over leescultuur en leesbevordering? Dertien deskundige auteurs behandelen de verschillende schakels in de zogenaamde waardeketen van het boek. Ze staan met beide voeten in de praktijk en laten de lezer delen in hun ervaring en enthousiasme. Samen vormen hun verhalen een algemene introductie tot het boekenvak. Hoewel internationale ontwikkelingen vanzelfsprekend een rol spelen, gaat de aandacht vooral naar de situatie in Vlaanderen. Over de auteurs: PIERRE DELSAERDT doceert boek- en bibliotheekwetenschap aan de universiteiten van Antwerpen en Leuven. Hij is voorzitter van de opleiding Informatie- en Bibliotheekwetenschap (Universiteit Antwerpen), waar hij o.m. titularis is van het vak 'Actuele vraagstukken van uitgeverij en boekhandel'. De verschillende hoofdstukken zijn van de hand van Geert Joris, Carlo van Baelen, Kurt Van Damme, Hanne Jespers, Johan de Koning, Tim Seynaeve, Guido De Smet, Yvonne Steinberger, Geert Schoeters, Annika Buysse, Majo de Saedeleer en Jef Maes.
Lees meer

Beschrijving

Hoe vindt een boek zijn weg naar de lezer? Achter deze eenvoudige vraag schuilt een complex samenspel van actoren en factoren. Ze maken van het boekenvak een boeiende, maar ook uitdagende sector, op het raakvlak van cultuur en economie. Wat betekent het om als auteur actief te zijn, en hoe wordt die activiteit mee bepaald door het auteursrecht? Wat doen uitgevers precies, en waarin verschilt de educatieve van de algemene uitgeverij? Welke meerwaarde bieden boekhandels vandaag? Hoe kunnen ze zich blijvend positioneren als onmisbare partners om het lezende publiek te bereiken? En wat valt er te zeggen over de toekomst van het boek? Volstaat het om nieuwe businessmodellen te ontwikkelen voor digitale producten, of moet deze economische en technologische benadering gepaard gaan met een bezinning over leescultuur en leesbevordering? Dertien deskundige auteurs behandelen de verschillende schakels in de zogenaamde waardeketen van het boek. Ze staan met beide voeten in de praktijk en laten de lezer delen in hun ervaring en enthousiasme. Samen vormen hun verhalen een algemene introductie tot het boekenvak. Hoewel internationale ontwikkelingen vanzelfsprekend een rol spelen, gaat de aandacht vooral naar de situatie in Vlaanderen. Over de auteurs: PIERRE DELSAERDT doceert boek- en bibliotheekwetenschap aan de universiteiten van Antwerpen en Leuven. Hij is voorzitter van de opleiding Informatie- en Bibliotheekwetenschap (Universiteit Antwerpen), waar hij o.m. titularis is van het vak 'Actuele vraagstukken van uitgeverij en boekhandel'. De verschillende hoofdstukken zijn van de hand van Geert Joris, Carlo van Baelen, Kurt Van Damme, Hanne Jespers, Johan de Koning, Tim Seynaeve, Guido De Smet, Yvonne Steinberger, Geert Schoeters, Annika Buysse, Majo de Saedeleer en Jef Maes.

Specificaties

Door (auteur) Pierre Delsaerdt
Uitgeverij Acco uitgeverij
Genre Boekwetenschappen algemeen
Uitgave E-book
Verschenen op 12-10-2011
ISBN / EAN 9789033486166
Taal Nederlands