Media en journalistiek in Vlaanderen - Jonathan Hendrickx

Jonathan Hendrickx | 2021 | Zachte kaft | Nederlands
Uitverkocht – niet meer leverbaar
Niet op voorraad in de winkel
€ 25,00

Beschrijving

Media en journalistiek in Vlaanderen schetst de voornaamste tendensen binnen de Vlaamse journalistiek. Het doet dit vanuit het perspectief van de (on)rechtstreekse gevolgen van verhoogde mediaconcentratie in de Vlaamse nieuwsmarkt, in kaart gebracht door de Vlaamse Regulator voor de Media. Het boek bestaat uit korte, heldere hoofdstukken die elk een deelaspect van het rijke Vlaamse journalistieke landschap belichten. De auteur bespreekt zowel de grote Vlaamse mediabedrijven als de kleine (online) spelers in de marge, de regiojournalistiek, de homogene samenstelling van de redacties, copy-paste journalistiek, het vertrouwen van de bevolking in media en journalistiek, veranderend nieuwsgebruik, een meetsysteem voor nieuwsdiversiteit en de vermeende terugkeer naar de verzuiling. Het boek besluit met enkele heldere aanbevelingen voor mediabedrijven, journalisten, beleidsmakers en burgers. ***** “Wie anno 2021 een goed beeld wil krijgen van hoe Vlaamse uitgevers, omroepen en online nieuwshuizen in elkaar zitten, is hier aan het goede adres. Dit werk heeft daarnaast de verdienste van de toegankelijkheid. Behendig loodst Jonathan Hendrickx je langs moeilijke concepten als convergentie en crossmedialiteit, servicejournalistiek en nieuwspersonalisatie." ***** (Pol Deltour, nationaal secretaris van de Vlaamse Vereniging voor Journalisten)
Lees meer

Beschrijving

Media en journalistiek in Vlaanderen schetst de voornaamste tendensen binnen de Vlaamse journalistiek. Het doet dit vanuit het perspectief van de (on)rechtstreekse gevolgen van verhoogde mediaconcentratie in de Vlaamse nieuwsmarkt, in kaart gebracht door de Vlaamse Regulator voor de Media. Het boek bestaat uit korte, heldere hoofdstukken die elk een deelaspect van het rijke Vlaamse journalistieke landschap belichten. De auteur bespreekt zowel de grote Vlaamse mediabedrijven als de kleine (online) spelers in de marge, de regiojournalistiek, de homogene samenstelling van de redacties, copy-paste journalistiek, het vertrouwen van de bevolking in media en journalistiek, veranderend nieuwsgebruik, een meetsysteem voor nieuwsdiversiteit en de vermeende terugkeer naar de verzuiling. Het boek besluit met enkele heldere aanbevelingen voor mediabedrijven, journalisten, beleidsmakers en burgers. ***** “Wie anno 2021 een goed beeld wil krijgen van hoe Vlaamse uitgevers, omroepen en online nieuwshuizen in elkaar zitten, is hier aan het goede adres. Dit werk heeft daarnaast de verdienste van de toegankelijkheid. Behendig loodst Jonathan Hendrickx je langs moeilijke concepten als convergentie en crossmedialiteit, servicejournalistiek en nieuwspersonalisatie." ***** (Pol Deltour, nationaal secretaris van de Vlaamse Vereniging voor Journalisten)

Specificaties

Door (auteur) Jonathan Hendrickx
Uitgeverij BORGERHOFF & LAMBERIGTS
Genre Communicatiekunde algemeen
Uitgave Zachte kaft
Aantal pagina's 162
Verschenen op 16-12-2021
ISBN / EAN 9789461171177
Taal Nederlands
Gewicht 356 g
Hoogte 241 mm
Breedte 161 mm
Dikte 13 mm