Psycho-educatie over ADHD aan kinderen, jongeren en hun omgeving - Marleen Derkman, Sascha Roos, Emilie van Tetering

Marleen Derkman, Sascha Roos, Emilie van Tetering | Kind en adolescent praktijkreeks | 2024 | Zachte kaft | Nederlands
Leverbaar
Niet op voorraad in de winkel
€ 32,00

Beschrijving

In deze handleiding wordt een protocol voor psycho-educatie over ADHD gericht op kinderen en jongeren, hun ouders en school theoretisch onderbouwd en praktisch uitgelegd. Hiermee kunt u als behandelaar kinderen, jongeren en hun omgeving op gestandaardiseerde wijze uitleg geven over ADHD, zodat er aan het einde van de psycho-educatie sprake is van een beter idee (ID) van ADHD.

Dit protocol voorziet in de behoefte om in Nederland op meer eenduidige en wetenschappelijk onderbouwde wijze psycho-educatie over ADHD te kunnen geven. Daarmee kan dit protocol dienen als uitgangspunt bij de noodzakelijke eerste stap in de behandeling van ADHD.

Naast een theoretische inleiding op ADHD, bevat de handleiding een uitgebreide en concrete uitwerking van de psycho-educatie gericht op kinderen/jongeren, hun ouders en onderwijsprofessionals. Hiermee heeft de behandelaar een compleet en op elkaar afgestemd psycho-educatieprogramma in handen.

Het bijbehorende werkboek ‘Mijn ID van ADHD’ is geschreven voor kinderen (8 t/m 12 jaar) en jongeren (13 tot 18 jaar) met ADHD. Hierdoor kan de behandelaar de psycho-educatie op maat en herhaaldelijk aanbieden.

Lees meer

Beschrijving

In deze handleiding wordt een protocol voor psycho-educatie over ADHD gericht op kinderen en jongeren, hun ouders en school theoretisch onderbouwd en praktisch uitgelegd. Hiermee kunt u als behandelaar kinderen, jongeren en hun omgeving op gestandaardiseerde wijze uitleg geven over ADHD, zodat er aan het einde van de psycho-educatie sprake is van een beter idee (ID) van ADHD.

Dit protocol voorziet in de behoefte om in Nederland op meer eenduidige en wetenschappelijk onderbouwde wijze psycho-educatie over ADHD te kunnen geven. Daarmee kan dit protocol dienen als uitgangspunt bij de noodzakelijke eerste stap in de behandeling van ADHD.

Naast een theoretische inleiding op ADHD, bevat de handleiding een uitgebreide en concrete uitwerking van de psycho-educatie gericht op kinderen/jongeren, hun ouders en onderwijsprofessionals. Hiermee heeft de behandelaar een compleet en op elkaar afgestemd psycho-educatieprogramma in handen.

Het bijbehorende werkboek ‘Mijn ID van ADHD’ is geschreven voor kinderen (8 t/m 12 jaar) en jongeren (13 tot 18 jaar) met ADHD. Hierdoor kan de behandelaar de psycho-educatie op maat en herhaaldelijk aanbieden.

Specificaties

Door (auteur) Marleen Derkman, Sascha Roos, Emilie van Tetering
Uitgeverij Springer Media B.V.
Genre Psychotherapie en andere therapie
Uitgave Zachte kaft
Aantal pagina's 155
Verschenen op 14-02-2024
ISBN / EAN 9789036829229
Taal Nederlands
Gewicht 302 g
Hoogte 239 mm
Breedte 167 mm
Dikte 11 mm