Talentkracht - Herma Egberts-Hogt

Herma Egberts-Hogt | 2024 | Harde kaft | Nederlands
Leverbaar
Niet op voorraad in de winkel
€ 34,95

Beschrijving

Talentkracht biedt een vernieuwende kijk op talentontwikkeling. Vanuit de 5 elementen van de Chinese elementenleer wordt ontwikkeling beschouwd als een cyclus. Werken vanuit deze elementen biedt waardevolle aanknopingspunten voor het stimuleren van (talent)ontwikkeling. Zo wordt op een meer holistische manier gewerkt aan de som der delen. En wordt op een dieper niveau aangezet tot groei door vanuit de aanwezige krachtige componenten de zwakkere schakels in de cyclus te herkennen en versterken. Aandacht voor het leren van kinderen, waarbij zij niet het lijdend voorwerp zijn, maar het onderwerp, is een streven waardoor veel leraren zich geroepen voelen, maar slechts weinigen zijn uitverkoren. Niet dat leraren niet in staat zouden zijn kinderen die aandacht te kunnen geven die zij verdienen, maar eerder omdat leraren moeten werken in omgevingen waarin sprake is van growth mindsets in fixed systems. Dat wil zeggen, de structuur van het onderwijs gaat boven de complexe werkelijkheid van het onderwijs, waarin kinderen en leraren samenwerken aan de totstandkoming van goed en passend onderwijs. Het is dan ook heel fijn dat er boeken zijn die leraren ondersteunen in het kunnen overwinnen van deze spagaat. Dit boek biedt leraren namelijk praktijkgerichte en onderbouwde mogelijkheden om, in positieve zin, grote impact te hebben op het leren van alle kinderen zonder dat grote organisatorische veranderingen noodzakelijk zijn. Het boek is dan ook een aanrader en vooral ook een must voor iedere leraar. Dr. Frank Assies Senior Docentonderzoeker van de Master Talentontwikkeling & Diversiteit aan de Hanzehogeschool Groningen, Pedagogische Academie
Lees meer

Beschrijving

Talentkracht biedt een vernieuwende kijk op talentontwikkeling. Vanuit de 5 elementen van de Chinese elementenleer wordt ontwikkeling beschouwd als een cyclus. Werken vanuit deze elementen biedt waardevolle aanknopingspunten voor het stimuleren van (talent)ontwikkeling. Zo wordt op een meer holistische manier gewerkt aan de som der delen. En wordt op een dieper niveau aangezet tot groei door vanuit de aanwezige krachtige componenten de zwakkere schakels in de cyclus te herkennen en versterken. Aandacht voor het leren van kinderen, waarbij zij niet het lijdend voorwerp zijn, maar het onderwerp, is een streven waardoor veel leraren zich geroepen voelen, maar slechts weinigen zijn uitverkoren. Niet dat leraren niet in staat zouden zijn kinderen die aandacht te kunnen geven die zij verdienen, maar eerder omdat leraren moeten werken in omgevingen waarin sprake is van growth mindsets in fixed systems. Dat wil zeggen, de structuur van het onderwijs gaat boven de complexe werkelijkheid van het onderwijs, waarin kinderen en leraren samenwerken aan de totstandkoming van goed en passend onderwijs. Het is dan ook heel fijn dat er boeken zijn die leraren ondersteunen in het kunnen overwinnen van deze spagaat. Dit boek biedt leraren namelijk praktijkgerichte en onderbouwde mogelijkheden om, in positieve zin, grote impact te hebben op het leren van alle kinderen zonder dat grote organisatorische veranderingen noodzakelijk zijn. Het boek is dan ook een aanrader en vooral ook een must voor iedere leraar. Dr. Frank Assies Senior Docentonderzoeker van de Master Talentontwikkeling & Diversiteit aan de Hanzehogeschool Groningen, Pedagogische Academie

Specificaties

Door (auteur) Herma Egberts-Hogt
Uitgeverij 248media
Genre Ontwikkelingspsychologie
Uitgave Harde kaft
Aantal pagina's 128
Verschenen op 12-03-2024
ISBN / EAN 9789079603626
Taal Nederlands
Gewicht 508 g
Hoogte 228 mm
Breedte 217 mm
Dikte 13 mm