Toeval is geen goede strategie - Clayton M. Christensen, Taddy Hall, Karen Dillon, David S. Duncan

Clayton M. Christensen, Taddy Hall, Karen Dillon, David S. Duncan | 2016 | Zachte kaft | Nederlands
Uitverkocht – niet meer leverbaar
Niet op voorraad in de winkel
€ 20,00

Beschrijving

In ‘Toeval is geen goede strategie’ laat Clayton Christensen je zien dat je innovatie niet langer van toeval en geluk kunt laten afhangen.

Veel organisaties laten innovatie aan het toeval over. Ze kennen hun klant, maar weten niet precies welk doel hij met het product nastreeft. Daardoor mislukt bijna 90 procent van alle innovaties en is succes vooral een kwestie van geluk.

Clayton M. Christensen, hoogleraar aan de Harvard Business School en dé autoriteit op het gebied van disruptieve innovatie, komt na jarenlang onderzoek tot een belangrijke conclusie: klanten kopen geen boor en ook geen gat in de muur, ze kopen een manier om een schilderij op te hangen. Dat is hun 'Job to Be Done'. Wie begrijpt welke klus de klant wil klaren, lanceert nooit meer een product dat niemand wil hebben. In Toeval is geen goede strategie geeft hij een heldere uitleg van het principe en vertelt hoe je het in de praktijk toepast. Gerenommeerde bedrijven en snelgroeiende start-ups, waaronder Amazon, Ikea, Uber en Airbnb, gingen je reeds voor.
Lees meer

Beschrijving

In ‘Toeval is geen goede strategie’ laat Clayton Christensen je zien dat je innovatie niet langer van toeval en geluk kunt laten afhangen.

Veel organisaties laten innovatie aan het toeval over. Ze kennen hun klant, maar weten niet precies welk doel hij met het product nastreeft. Daardoor mislukt bijna 90 procent van alle innovaties en is succes vooral een kwestie van geluk.

Clayton M. Christensen, hoogleraar aan de Harvard Business School en dé autoriteit op het gebied van disruptieve innovatie, komt na jarenlang onderzoek tot een belangrijke conclusie: klanten kopen geen boor en ook geen gat in de muur, ze kopen een manier om een schilderij op te hangen. Dat is hun 'Job to Be Done'. Wie begrijpt welke klus de klant wil klaren, lanceert nooit meer een product dat niemand wil hebben. In Toeval is geen goede strategie geeft hij een heldere uitleg van het principe en vertelt hoe je het in de praktijk toepast. Gerenommeerde bedrijven en snelgroeiende start-ups, waaronder Amazon, Ikea, Uber en Airbnb, gingen je reeds voor.

Specificaties

Door (auteur) Clayton M. Christensen, Taddy Hall, Karen Dillon, David S. Duncan
Vertaald door Carla Zijlemaker
Uitgeverij Atlas Contact, Uitgeverij
Genre Management algemeen
Uitgave Zachte kaft
Aantal pagina's 288
Verschenen op 15-11-2016
ISBN / EAN 9789047009863
Taal Nederlands
Gewicht 455 g
Hoogte 230 mm
Breedte 149 mm
Dikte 25 mm